2014-08-01

Det här med medias påverkan på vår hälsa.


Igår var en härlig, varm sommardag. Vi promenerade runt i Stockholm för att utforska ännu oupptäckta gator. Efter en stund kommer vi in på Kungsgatan och jag får syn på Brandy Melville som en av mina närmsta vänner lovordat och höjt till skyarna, att där, där är det fina grejer.

Vi kliver in genom dörren och till min förtjusning hade min vän rätt, jag ser direkt minst 5 olika plagg jag skulle önska fanns i min garderob. Jag börjar leta bland de röda snygga shortsen, men hittar inte min storlek, som är M, utan bara en massa shorts i storlek S. Tänker att det är lite konstigt att det redan är så utplockat på sortimentet inför hösten, men tänker att jag satsar på nästa plagg istället.

Sagt och gjort, på jakt igen men med samma utgång. Jag tänker att de kanske bara har kläder i storlek S, men kastar fort bort den tanken, för varför skulle en kedja bara ha kläder i en liten storlek?
 Jag tar med mig två plagg in till provrummet och tänker att jag säkert får på mig kläderna, jag brukar oftast ha S eller M men föredrar när kläder sitter lite lösare. Båda plaggen är fina men det känns inte riktigt bra i magen. Det är något med det där att alla kläder jag tittade på bara fanns i storlek S som gnager i mig.

Efter några sökningar på internet konstateras mina farhågor, på er hemsida står det att de flesta av era kläder endast finns i ONE SIZE. Jag vet inte hur det är i er värld, men sist jag kollade betydde ONE SIZE att alla kunde få på sig plagget i fråga, inte bara de som har storlek S.
Med tanke på hur många unga tjejer som har ätstörningar och dylikt borde ni tänka en, eller flera gånger till innan ni väljer att kalla ett plagg ONE SIZE när det i reell storlek är storlek S.

Behöver jag nämna att jag inte gick ut lika förtjust som när jag klev in?


//Vart är världen på väg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar